Kedy je možné tovar reklamovať alebo vymeniť?
Tovar môžete reklamovať v prípade, že je nefunkčný alebo poškodený a toto poškodenie nie je spôsobené vami ako kupujúcim. Ako odhalíte chybovosť výrobku, ktorú je možné reklamovať?
- Nekvalitná tlač – tlačiareň vytlačí dokument s bodkami, škvrnami, čiarami. Tlačiareň môže vytlačiť aj dokument so zlou farebnosťou (v tomto prípade prosíme o priloženie chybných výtlačkov k reklamovanému tovaru).
- Tlačiareň nevie rozpoznať tlačovú kazetu alebo zobrazuje, že nie je kompatibilná. V tomto prípade môže ísť o nefunkčný čip alebo nesprávnu kazetu. Pokiaľ ste si objednali kazetu nekompatibilnú s vašou tlačiarňou a zistili ste to až po rozbalení kazety, tovar už nepodlieha podmienkam reklamácie. Ak je kazeta kompatibilná s vašou tlačiarňou a napriek tomu nefunguje, tovar je vhodný na reklamáciu.
- Nesprávne objednaný tovar – pred odbalením kazety z ochrannej fólie sa, prosím, uistite, že náplň, ktorú ste si objednali, je kompatibilná s vašou tlačiarňou. V prípade nesprávne objednaného tovaru prosíme, aby ste nám ho vrátili v pôvodnom a nepoškodenom balení, inak výmena nebude uznaná.
- Fyzické poškodenie – prejaví sa rozsypaným tonerom alebo tečúcim atramentom. Reklamácia sa nevzťahuje na vašu neodbornú manipuláciu s tlačovými kazetami, a teda pokiaľ poškodenie kazety spôsobíte svojim neodborným konaním.
Viac informácií ohľadom práva zo zodpovednosti za chyby sa dozviete vo Všeobecných obchodných podmienkach.
Aké sú podmienky reklamácie a výmeny tovaru?
Podmienkou uznania reklamácie je predloženie dokladu o kúpe tovaru a v prípade reklamovania tonerových kaziet a atramentových kaziet je podmienkou aj poskytnutie vzoriek chybnej tlače.
Ako mám postupovať pri reklamácii tovaru?
- Vytlačte a vyplňte reklamačný formulár (formulár na stiahnutie nájdete tu). Reklamáciu môžete podať aj po kliknutí na tlačidlo „Aktuálny stav objednávky“, ktoré nájdete v potvrdzovacom emaile.
- Reklamované tonery či kazety dobre zabaľte. Tovar je potrebné zabaliť tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy. Chybné kazety do tlačiarne odporúčame zabaliť do pôvodných obalov alebo do fólie tak, aby sypajúci sa toner alebo tečúci atrament nepoškodili balenie.
- Pokiaľ reklamujete tonerové a atramentové kazety, priložte k tovaru aj vzorky chybnej tlače.
- K tovaru pribaľte vytlačený a vyplnený reklamačný formulár, a tiež kópiu dokladu o kúpe tovaru.
- Dobre zabalený tovar spolu s náležitými dokumentmi zašlite na adresu nášho servisného centra:
Printmania s. r. o.
Športová 655,
Nitrianske Rudno 97226
Upozornenie: Tovar nie je možné odoslať ani odovzdať osobne na adrese J. G. Tajovského 540/2, Prievidza. Tovar nesmie byt odoslaný na dobierku, v takomto prípade nebude prevzatý. Reklamácie bez pripojeného reklamačného formuláru nebudú uznané.
Môžem reklamovaný tovar hneď vymeniť za nový?
Ak vám konkrétna kazeta nefunguje a potrebujete ju vymeniť čo najskôr, odporúčame vytvoriť si novú objednávku (ktorú bude potrebné zaplatiť) a do poznámky uviesť písmená RMA. My zabezpečíme, aby od vás kuriér pri doručovaní novej zásielky prevzal chybné náplne (v tomto prípade je potrebné mať nachystaný balík na prepravu, zabalený a označený podľa postupu vyššie). V reklamačnom formulári je v tomto prípade potrebné uviesť formu vybavenia reklamácie vrátením peňazí. Príslušná suma vám bude vrátená, akonáhle prijmeme balík od vás.
Ako dlho trvá vybavenie reklamácie?
Reklamácie vybavujeme v zákonnej lehote do 30 dní. Štandardne ale u nás trvá vybavenie reklamácie 1 – 2 týždne. O výsledku reklamácie vás budeme informovať emailom alebo telefonicky.
Aká je záručná doba na váš tovar?
Záručná doba na tovar sa všeobecne poskytuje na 24 mesiacov, ak v detaile produktu nie je uvedené inak. Záručná doba začína plynúť v deň prevzatia tovaru kupujúcim.
Odstúpenie od zmluvy – Vrátenie tovaru
Je možné tovar vrátiť?
Áno, máte právo vrátiť tovar bez udania dôvodu do 14 dní od jeho prevzatia. Pozor, tovar na vrátenie musí byť nepoužitý, nerozbalený a nepoškodený.
Aké sú podmienky výmeny alebo vrátenia tovaru?
K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi Nami ako predávajúcim a Vami ako kupujúcim od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach Všeobecných obchodných podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.
- V prípade, že ste spotrebiteľ, teda osoba kupujúca Tovar mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti, máte v súlade s ustanovením § 7 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa doručenia Tovaru. V prípade, že sme uzavreli Zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí Tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom dodania poslednej časti Tovaru. V prípade, že sme uzavreli Zmluvu, na základe ktorej Vám budeme Tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom dodania prvej dodávky. Od Zmluvy môžete odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na Naše adresy uvedené pri Našich identifikačných údajoch). Pre odstúpenie môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný z Našej strany, ktorý nájdete na tejto adrese.
- Ani ako spotrebiteľ však nemôžete od Zmluvy odstúpiť v nasledovných prípadoch, keď je predmetom Zmluvy:
- Tovar, ktorého Cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu nezávislých na Našej vôli a môže k nim dôjsť počas lehoty na odstúpenie od Zmluvy;
- dodanie alkoholických nápojov, ktorých Cena bola dohodnutá v čase uzatvorenia Zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich Cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré nemôžeme ovplyvniť;
- Tovar, ktorý bol zhotovený podľa vašich osobitných požiadaviek, ktorý bol vyrobený pre Vás na mieru alebo Tovar určený osobitne pre jedného spotrebiteľa;
- Tovar, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze a Tovar, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným;
- Tovar v uzavretom obale, ktorý bol z obalu vyňatý a z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov ho nie je vhodné vrátiť;
- dodávka zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak došlo k porušeniu pôvodného obalu;
- dodávka periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale;
- dodanie elektronického obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s Vaším predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy a My sme Vám oznámili, že nemáte právo na odstúpenie od Zmluvy.
- Lehota na odstúpenie podľa čl. 8.2 Podmienok sa považuje za zachovanú, ak Nám v jej priebehu odošlete oznámenie, že od Zmluvy odstupujete.
- V prípade odstúpenia od Zmluvy Vám bude do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia Cena vrátená na účet, z ktorého bola pripísaná, prípadne na účet zvolený v odstúpení od Zmluvy. Suma však nebude vrátená skôr, než Nám Tovar vrátite či preukážete, že došlo k jeho zaslaniu späť k nám. Tovar Nám prosím vracajte čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu. Pri originálnych kazetách prosíme aby boli nepoužité a v pôvodnom balení.
- V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa čl. 8.2 Všeobecných obchodných podmienok ste povinný v lehote do 14 dní od odstúpenia Nám Tovar zaslať, odovzdať Tovar Nám alebo Nami poverenej osobe na prevzatie Tovaru, pričom nesiete náklady na vrátenie Tovaru k Nám. To neplatí ak sa dohodneme, že si Tovar vyzdvihneme osobne alebo prostredníctvom Nami poverenej osoby. Lehota je zachovaná, ak bol Tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Vy máte naopak nárok na to, aby sme Vám vrátili Cenu za dopravu, ale len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania Tovaru, ktorý sme pre dodanie Tovaru ponúkali.
- Za škodu zodpovedáte v prípadoch, kedy bude Tovar poškodený v dôsledku Vášho nakladania s ním inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Spôsobenú škodu Vám v takom prípade vyúčtujeme potom, čo Nám Tovar bude vrátený a splatnosť vyúčtovanej čiastky je 14 dní. V prípade, že sme Vám ešte nevrátili Cenu, sme oprávnení pohľadávku z titulu nákladov započítať na Vašu pohľadávku na vrátenie Ceny.
- My ako predávajúci sme oprávnení odstúpiť od Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ Tovaru dohodnutého v Zmluve prerušil výrobu alebo vykonal závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia Našich povinností zo Zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého Nášho úsilia, ktoré možno od Nás spravodlivo požadovať, nie sme schopní Vám Tovar dodať v lehote určenej týmito Podmienkami. V týchto prípadoch sme povinní Vás o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informovať a vrátiť Vám už uhradenú Celkovú cenu za Tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Uhradenú Celkovú cenu za Tovar Vám vrátime rovnakým spôsobom akým ste Celkovú cenu uhradil Vy, pričom tým nie je dotknuté právo sa s Vami dohodnúť na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým Vám nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
- Od Zmluvy sme oprávnení odstúpiť aj v prípade, ak ste Tovar neprevzali do 5 pracovných dní odo dňa, keď Vám vznikla povinnosť Tovar prevziať.
Viac informácií ohľadom práva na odstúpenie od zmluvy sa dozviete vo Všeobecných obchodných podmienkach.